11-14 вересня в шведському місті Крістіанстад на трасі «Asum Ring» відбулася щорічна найважливіша картингова подія – Чемпіонат Світу (FIA World Championship). До речі Чемпіонат Світу розділений на два уік-енда: минулими вихідними відбулися змагання в класах ОК та ОК-юніор, тоді як титули у «дорослих» категоріях KZ будуть розіграні 9-12 жовтня в Італії. У Швеції зібралися найкращі гонщики з 45 країн та 5 континентів. В заліку OK-Junior серед 109-и учасників Україну представляв Всеволод Осадчий-Сусловський, а Леву Крутоголову (на фото) випало змагатися з іще 107-м суперниками в категорії OK. Всеволод тримався достойно, показуючи результати в кваліфікаційних хітах та своєму півфіналі у другій десятці. Але потрапити до фіналу все ж не зміг, завершивши Чемпіонат Світу на 40-й позиції серед 109-и учасників. Для Крутоголова це був перший Чемпіонат Світу в класі ОК, але Лев вже дуже впевнено відчував себе серед «дорослих» спортсменів. Він достатньо потужно провів свій перший сезон, взявши участь у Чемпіонаті Європи, який складався з 4-х етапів в Іспанії, Португалії, Італії, Данії де в результаті посів 11-е місце. Крутоголов входить до складу італійської команди «Energy Corse», яка «виховала» таких пілотів як Ландо Норіс, Джордж Рассел, Алекс Албон та Кімі Антонеллі. На шляху до фіналу найбільш вражаючою була перемога Лева у своєму півфіналі (Super Heat) під дощем, де він весь заїзд гнався за лідером і, наздогнавши його на останньому колі, виконав філігранний обгін під оплески трибун. У фіналі українець після старту з третього місця втратив декілька позицій, але відіграв їх упродовж декількох кіл і в ефектному стилі взяв «бронзу». Треба відзначити абсолютно безпомилковий пілотаж Лева на протязі всієї фінальної гонки, бо якщо б він помилився на 0,1-0,2 секунди, він би не стояв на подіумі найпрестижнішої світової картингової гонки. Це вперше в історії, коли українець піднявся на подіум Чемпіонату Світу з картингу, чим наш гонщик дуже пишається і називає цю гонку найкращою в своїй карʼєрі. Тепер Лев Крутоголов запрошений на церемонію нагородження Чемпіонів Світу FIA у Парижі, де зберуться найкращі гонщики цього року, в тому числі топ-пілоти Formula 1, WRC, WEC та інші. Тож потрібно буде змінити свій гоночний комбінезон на смокінг з метеликом! Прес-реліз UkrKarting Декілька фото з Левом Крутоголовим можна знайти в галереї
Минулого уік-енду відбувся черговий вже п’ятий етап Чемпіонату Литви з ралі – міжнародне ралі «Berner Rally Elektrėnai 2025». На старті етапу Чемпіонату зібралося знову 58 екіпажів у дев’яти основних та декількох додаткових категоріях. Український екіпаж Сергій Потійко та Іван Мішин (на фото) вже традиційно очолили список учасників класу LARC3, де на цей раз їм протистояли лише дві машини суперників. Також традиційно – вчетверте поспіль – наші хлопці фінішували першими у своїй категорії, випередивши єдиного класифікованого конкурента, та знов сьомими серед двадцяти семи фінішувавших у загальному заліку Чемпіонату. Відмітимо, що на цей раз учасникам треба було проїхати трохи більше сотні змагальних кілометрів, що були поділені на дев’ять спецділянок. Міжнародний екіпаж ще одного українця Євгена Сокура, який стартує другим пілотом, цієї гонки до фінішу не дістався через технічні проблеми. За матеріалами організатора Фото Andrius Tubius
Минулого уік-енду відбувся четвертий етап Чемпіонату Литви з ралі – міжнародне ралі «Rokiskio Grand Rally 2025». На старт вийшли 58 екіпажів з декількох країн Світу. Українці Сергій Потійко та Іван Мішин (на фото) стартували в тому ж класі LARC3, в якому на четвертому етапі в ньому були присутні ще три конкуренти. Але після 146 «з хвостиком» змагальних кілометрів та 15-и спецділянок до фінішу дістався лише наш дует, тоді як всі суперники завершили гонку достроково. Крім перемоги в класі українці зайняли 7-е місце в загальному заліку етапу чемпіонату, де в протоколі класифікацію отримали 35 екіпажів. Українець Євген Сокур, що виступає другим пілотом, також отримав перемогу в категорії LARC8, де крім його інтернаціонального екіпажу їхали ще вісім суперників. В загальному протоколі він отримав 31-у позицію. За матеріалами організатора
Український пілот Олександр Бондарев здобув першу перемогу на етапі «Formula 4» у своїй кар’єрі та першу в історії перемогу для України у офіційних «формулах» FIA. Минулої неділі Олександр вписав нову сторінку в історію українського автоспорту. У фінальній гонці 5-го етапу Чемпіонату Італії «Formula 4» (Italian F4 Championship) на легендарному треку Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola в Імолі наш пілот здобув свою першу перемогу та першу для України у «формульних» серіях FIA. Олександр розпочинав цей заїзд з поул-позиції, зберіг лідерство на старті, однак, до періоду сейфті-кара його зумів обігнати один із суперників. Далі Олександр продовжив гонку другим, а на останніх колах технічно обігнав суперника і повернув собі перше місце, завершивши фінальний старт уік-енду переможцем у загальному заліку. Також, звісно, є перший результат і в заліку «новачків». Завдяки успіху на 5-му етапі «Italian F4 Championship» Олександр значно покращив результати у загальному заліку і зараз займає 12-у позицію серед 45-и учасників сезону. Також тепер він 5-й серед 20-и пілотів-«новачків». Ми всі разом слухали Гімн України на італійському подіумі. Дякуємо за сотні привітань та потужну підтримку. Щиро дякуємо всім, хто стоїть за цим результатом і щоденною працею – командам PREMA Team, Williams Racing, Driver Management – WHSG, тренерам Brendan Egan та Kieran Vernon, механікам, інженерам за професіоналізм. Батькам та рідним – за підтримку. Нашим найкращим уболівальникам – за віру й натхнення! Окрема подяка нашим Захисникам і Захисницям! Цю перемогу присвячуємо вам. Дякуємо за захист! Слава Україні! Тільки вперед! Прес-реліз Oleksandr Bondarev Передивитись цей історичний заїзд та почути Гімн України на подіумі можна на офіційному yuotube-каналі Italian F4 Championship
Український гонщик Олександр Бондарев здобув три з трьох перемог у заліку новачків на першому етапі E4 Championship, та посідає шосте місце в «абсолютному» заліку цієї серії. Змагання проходили минулими вихідними на відомому французькому треку Circuit Paul Ricard. Одна гонка відбулася в суботу, а в неділю пройшли ще дві, і у всіх Олександр показав свою витримку та наполегливість. Після шостого результату у суботу, у першій недільній гонці Бондарев стартував з п’ятого місця, та стабільно утримував його протягом всього заїзду. Але на фінальному колі прямо перед фінішем його атакують суперники, і українець втрачає аж три позиції. Проте одному із конкурентів, який його обігнав, дали штраф в 5 секунд за обгін нашого пілота поза межами траси, тому Бондарев відзначився на сьомій строчці протоколу. Другу недільну гонку Олександр розпочинав також п’ятим, а на старті вдалося обійти одного супернкиа. Однак, трохи згодом у контактній боротьбі українець втратив декілька місць та продовжив боротьбу сьомим. Наприкінці гонки і за цю позицію розпочалася запекла боротьба між чотирма пілотами, яка була майже колесо в колесо. Боротьба була настільки вражаючою, що усі вболівальники затамувавши подих спостерігали за майстерністю українця. Олександр продемонстрував професіоналізм та вже не дозволив нікому вийти вперед себе. Отже дебютний уік-енд E4 Championship завершено 3-ма перемогами та лідерством у заліку новачків (Rookie) серед 15-и учасників. Також Олександр загалом здобуває 20 очок і займає шосту позицію у загальному заліку серед 29 пілотів. Відзначимо, що наш пілот показав значний прогрес – він упевнено адаптується до нового чемпіонату, демонструє швидкість і витримку навіть у найскладніших умовах. Дякуємо всім, хто стоїть за цим результатом – командам PREMA Team, Williams Racing, Driver Management – WHSG, тренерам Brendan Egan та Kieran Vernon за професіоналізм, родині, яка завжди поруч, та вам – нашим вболівальникам, які вірять, підтримують і надихають! Особлива подяка нашим Захисникам і Захисницям. Підтримуйте наших воїнів – разом ми незламні! Прес-реліз UkrKarting Подивитись відеоогляди перегонів можна на офіційному youtube-каналі організатора
Минулого уік-енду біля литовського міста Укмерге пройшов вже третій етап Чемпіонату Литви з ралі – міжнародне ралі «Jusema Rally Ukmerge». На старт вийшли 54 екіпажи з декількох країн Світу. Сергій Потійко та Іван Мішин «традиційно» виступали у заліку LARC3, де на цей раз їм протистояли всього два суперника. Гонка проходила за два дні, а всього спортсменам треба було проїхати 115,6 змагальних кілометрів на 16-и спецділянках. На фініші Сергій (на фото праворуч) та Іван знову були першими в своїй категорії, та відмітилися на 12-й строчці загального протоколу. Євген Сокур також стартував на третьому етапі другим пілотом в складі міжнародного екіпажу в заліку LARC8. Серед семи учасників класу українець завершив змагання на 34-у місці в загальному списку та третім і останнім з тих, що фінішували, у цїй категорії. За матеріалами організатора
Український пілот Платон Ковтуненко (на фото, №555) у складі української професійної команди Borsch Racing переміг у класі Mini Gr3 U10 у другому етапі міжнародної картингової серії «WSK Euro Series». Змагання відбулися у перший уік-енд липня на треку в Кремоні, Італія. Платон провів майже ідеальну гонку: 7-й у кваліфікації, неодмінно у трійці лідерів у відбіркових хітах, перемоги у префіналі та фіналі. За результатами двох етапів українець посідає другу позицію в сезоні серед 35 пілотів, що потрапили до загального списку. Дуже сильний виступ та гарна винагорода за наполегливу працю. У категорії OK-N Junior на цих змаганнях також стартували Всеволод Осадчий-Сусловський та Нікіта Ботте. Перший з них показував результати серед лідерів майже у всіх заіздах в тому числі здобув перемогу у префіналі. Але фінальний старт завершив лише на 33-м серед 36-и учасників. Загалом Всеволод займає 6-у позицію у сезоні серед 60-и суперників за списком. У Нікіти уік-енд склався гірше. У більшості заїздів результати були у другій десятці, а до фіналу українець так і не дістався. Після двох етапів сезону він займає 25-у позицію у загальному списку. За матеріалами організатора
Український гонщик Іван Клименко (на фото ліворуч) у складі інтернаціонального екіпажу продовжує виступати у міжнародній серії GT World Challenge Europe, де відбулись ще два етапи. Четвертий змагальний уік-енд склався для нього невдало. Команда не змогла дістатися фінішу 3-годинної гонки на легендарному італійському треку Монца. А от 24-годинний марафон на не менш легендарній бельгійській трасі Спа приніс ще один подіум. Іван на цей раз стартував у складі екіпажу з чотирьох пілотів. Крім вже добре знайомого Лоренса Лесертуа разом з ними керували їхньою Audi R8 LMS GT3 EVO II інший бельгієць Лоренцо Донніаку (Lorenzo Donniacuo) та американець Уайатт Бричасек (Wyatt Brichacek). У кваліфікації хлопці показали четвертий результат з 16-и екіпажів категорії Silver Cup (та 36-й серед 75-и учасників у загальному списку). А на початку головної гонки згодом вийшли в лідери класу та утримували цю позицію протягом декількох годин! На жаль 20-хвилинна зупинка у боксах через проблеми з автомобілем відкинула їх далеко назад наприкінці першої третини дистанції. Але Іван та його напарники знову почали відігравати місця, завершивши 24-годинний марафон на другому місці серед 8-и суперників класу, що фінішували. У загальному списку отримано 18-й результат серед 51-о класифікованого учасника. Після п’яти з десяти змагальних уік-ендів Іван Клименко та Лоренс Лесертуа утримують треті позиції серед пілотів Silver Cup в обох «кубках» «Спринт» та «Ендюранс», а от у загальному протоколі сезону цієї категорії зараз займають друге місце. За матеріалами організатора
Вітаємо українських автоспортсменок Надію Соболєву (на фото ліворуч) та Тетяну Кравцову (на фото праворуч) з почесною відзнакою від Національного реєстру рекордів України. Дівчата перші та єдині в Україні, що встановили Рекорди в номінаціях: «Перша українська автогонщиця – Чемпіон Латвії з ралі» та «Перший жіночий екіпаж – Чемпіон Латвії з ралі». Відмітимо, що ці рекорди встановлено за результатами Чемпіонату Латвії з ралі минулого 2024-го року. Українки виступали на всіх шести етапах сезону в заліку LRC3, де загалом класифікацію в Чемпіонаті отримали вісім екіпажів. Пишаємося нашими спортсменками!
Третій етап Чемпіонату Італії з картингу пройшов минулими вихідними на місцевому треку «Circuito Internazionale Napoli» у місті Сарно. Головним «гравцем» у заліку Mini Gr3 U10 на цей раз серед 25-и учасників знов став українець Платон Ковтуненко (№55 на фото), який хоча і завершив свої два відбіркові хіти на четвертих позиціях, проте був кращим в кваліфікації, префіналі та фіналі! Після трьох етапів Платон також впевнено займає позицію лідера в протоколі всього Чемпіонату в цьому класі. Всеволод Осадчий-Сусловський та Нікіта Ботте протистояли ще 46-и суперникам у заліку OK-N Junior. В обох змагання проходили не без проблем. Проте Всеволод був в десятці кращих у хітах та зумів завершити префінал 4-м, а фінал 6-м, що дало змогу займати на зараз 4-у стрічку в протоколі всього Чемпіонату. У Нікіти більшість результатів були на межі першої двадцятки учасників, а кращою стала 10-а позиція у префіналі. В цьому сезоні Ботте поки що займає 29-у позицію в протоколі. Дмитро Пенківський та Нікос Копецкий змагалися в заліку OK-N, де загалом у цей уік-енд зібралося більше шести десятків учасників. Фінал вони завершили на 24-й та 28-й позиціях, а загалом в сезоні займають відповідно 30-е та 51-е місця. В заліку KZ2 також майже серед шести десятків учасників стартував Іван Кондратенко, який на цей раз завершив змагання у префіналі (20-м). В сезоні українець стоїть 67-м у загальному списку категорії. За матеріалами організатора
Автомобільна Федерація України вітає з 85-річчям Ветерана автомобільного спорту України, Майстра спорту СРСР Віктора Олексійовича Поварова. Один із засновників київського автомотодрому «Чайка», Майстер спорту СРСР з авто та мотоспорту, Голова Ради Ветеранів FAU, Голова Комітету Правил Чесної Гри FAU, член Комісії Автомобільного Спорту FAU, суддя з автомобільного спорту національної категорії – навіть зараз для Віктора Олексійовича автоспорт – це життя. А ще Віктор Олексійович найстарший за віком діючий автоспортсмен в Україні. Наприклад цього року він приймав участь у гірських перегонах. Автомобільна Федерація України бажає ювіляру богатирського здоров’я, успіхів у вихованні талановитої молоді та усяких гараздів у особистому житті! Автомобільна Федерація України
Шановні друзі! Автомобільна Федерація України щиро вітає з Днем Незалежності України! Що таке Незалежність? Це коли народ країни сам планує, як будувати своє майбутнє, а не покірно виконує «накази» купки ненажерлевих «керівників». Це коли люди країни самі визначають, з ким їм жити та з ким дружити, без розподілу на «геополітичні» блоки або «братські» стосунки. Це коли українці самі та для себе вирішують, що для них добре, а що погано, спираючись на власний розсуд та досвід, а не підкорюючись «вселенському» порядку або «лінії» партії. Тому саме в цей день ми бажаємо всім мріяти про щасливе! Бажаємо зустрічати навколо себе лише добрих та чесних людей! Бажаємо думати своєю головою та прислухатися до підказок свого серця! А ще бажаємо Перемоги! Перемоги в цій кровавій війні, яку нам нав’язали вже одинадцять років назад. Ми точно знаємо, Перемога неодмінно буде, бо незалежні люди ніколи не підкорюються ніяким загарбникам, а добро завжди перемагає зло. Слава Україні! Автомобільна Федерація України
Любі друзі! Автомобільна Федерація України вітає всіх з Днем Державного прапора України. Четвертий рік поспіль російсько-фашистські загарбники намагаються захопити нашу країну. Четвертий рік поспіль ця мерзота намагається викреслити з історії судьбу та волю нашого народу. Четвертий рік поспіль скажене зло намагається стерти з нашої планети все, що хоть якось пов’язано з синім та жовтим кольорами... Але ми знаємо, що завжди буде цей синій колір. Синій, як мирне українське небо. Синій, як щасливі очі дитини. Синій, як тиха вода у великому Дніпрі або у спокійному Чорному морі. І разом з синім завжди буде жовтий колір. Жовтий, як стигле колосся пшениці на наших полях. Жовтий, як листя дерев щедрої української осені. Жовтий, як падаючі з вікна промені вечірнього сонця у вашій затишній оселі. І так само завжди буде синьо-жовтий прапор нашої країни, який саме зараз для всього цивілізованого світу символізує прагнення до свободи, стійкість під час величезних труднощів, мужність та силу українського народу на цій війні. Слава Україні! Автомобільна Федерація України
19 липня 2025 року Комісією автомобільного спорту Автомобільної федерації України проведено засідання в режимі відеоконференції з використанням ZOOM. Засідання було присвячено розгляду пропозицій дисциплінарних комітетів FAU та зацікавлених осіб для вдосконалення спортивних регламентуючих документів змагань з різних дисциплін автомобільного спорту. За пропозицією Комітету картингу FAU, враховуючи тривалий період ознайомлення членами КАС FAU та відсутність заперечень щодо попередньо погоджених регламентуючих документів КАС FAU затвердила в уточненій редакції: - Загальний регламент Національної серії з картингу «Дитячий Кубок FAU» 2025 (Клас картів «COMER MIСRO»); - Загальний регламент Національної серії з картингу «СВС-СПРИНТ» (особистий залік); - Загальний регламент Національної серії з картингу «СВС-ЕНДЮРАНС» (командний залік); - Загальний регламент Чемпіонату України з картингу. За пропозиціями, що надійшли від зацікавлених осіб щодо проекту Загального регламенту Національної серії з дріфтингу, враховуючи тривалий період ознайомлення членами КАС FAU та відсутність заперечень щодо попередньо погоджених регламентуючих документів КАС FAU затвердила: - Загальний регламент Національної серії з дріфтингу «OPEN DRIFT.UA». За пропозицією Комітету тайм-аттак FAU, враховуючи тривалий період ознайомлення членами КАС FAU та відсутність заперечень щодо попередньо погоджених регламентуючих документів КАС FAU затвердила в уточненій редакції - Загальний регламент Національної серії з тайм-аттак «ЮТАС»; - Загальний регламент Національної серії з тайм-аттак «РТР ТАЙМ АТТАК». За пропозицією, що надійшли від зацікавлених осіб було розглянуто та взято до відома проекти регламентуючих документів Національної серії з ралі на серійних історичних автомобілях. З метою забезпечення дотримання НСК FAU під час проведення змагань з ралі на серійних історичних автомобілів та відповідно до Положення про КАС FAU вирішено покласти повноваження щодо дисципліни автомобільного спорту «ралі на історичних автомобілях» на Комітет з ралі на серійних автомобілях FAU; Членам КАС FAU доручено подати пропозиції щодо регламентуючих документів змагань з ралі на серійних історичних автомобілях для розгляду Комітетом з ралі на серійних автомобілях FAU. КАС FAU заслухана та взяла до уваги інформацію Виконавчої дирекції FAU щодо поточних заходів з метою виконання зобов’язань FAU відповідно до Договору з ММСУ та щодо поточних питань для забезпечення проведення змагань з автомобільного спорту, актуалізації регламентуючих документів FAU відповідно до рішень FIA, до вирішення яких пропонується залучити членів КАС FAU та інших зацікавлених осіб. Членам КАС FAU запропоновано взяти участь у підготовці, обговоренні та затвердженні вищевказаних регламентуючих документів. Комісія Автомобільного спорту Автомобільної Федерації України
Автомобільна Федерація України сумісно з фондом «Повернись живим» продовжує проводити курси контраварійної підготовки для українських військовослужбовців. На цей раз фахівці FAU передали професійний досвід керування автомобілями випускникам Факультету підготовки спеціалістів десантно-штурмових військ та морської піхоти Одеської військової академії. Навчальний курс охоплює різні аспекти керування автомобілями під час руху у будь-яких умовах та включає як теоретичні питання та вправи на тренажерах, так і практичні заїзди на позашляховиках на дорогах з різним покриттям. За матеріалами організатора