ЗМІ Пілоти Форум
Fédération Automobile de l'Ukraine
RSS

Артем Хорольский: із сімрейсинга у «формулу»

Дисципліна «Інші заходи» Артем Хорольский: із сімрейсинга у «формулу»

У 2020 році Автомобільна Федерація України (FAU) уперше провела офіційний Чемпіонат України з сімресингу. Чемпіонат складався з п’яти етапів — на віртуальних трасах у Монці, Спа, Барселоні, Імолі та Ред Бул Рингу. Протягом сезону розгорнулася запекла боротьба між Артемом Хорольським та Домініком Хорошавіним. Весь Чемпіонат пройшов, як кажуть, «колесо в колесо», але перемога врешті дісталася Артему.

Ця подія не залишилася без уваги з боку української команди Vermin Formula, яка спеціалізується на роботі з пілотами із сімрейсинга та проводить із ними тести на реальному «формульному» боліді Formula Renault 2.0 в Європі. За перемогу в Чемпіонаті України команда Vermin Formula запросила Артема провести тести у Франції на легендарній трасі Magny-Cours, де ще зовсім нещодавно проходили етапи «Формули 1».

Завжди дуже цікаво, наскільки досвід та навички, здобуті в сімрейсингу, можуть допомогти пілоту під час керування болідом на справжній трасі. Хвилюючий момент — виїзд Артема з боксів та перші кола. Секундомір починає відлік часу… Артем закінчує сесію з найкращим часом 1’41"4. Це всього на 3 секунди повільніше за час професійних пілотів, які працювали на трасі в той день, при тому що вони використовували свіжі комплекти гуми, що дає можливість «скинути» до півтори секунди з кола. Феноменальний результат як для пілота, який уперше в житті сів за кермо «формули». Хоча Артем не новачок — за його плечима 10 років у сімрейсингу в щільній боротьбі з кращими пілотами.

Трохи про болід Formula Renault 2.0. Монокок виготовлений італійським ательє Tatuus та має серійний номер 247. Двигун Renault Sport, спеціально підготовлений для «формул», має об’єм 2 літри та потужність понад 210 кінських сил. Коробка передач семиступенева. Вага боліду всього 600 кілограмів, і він досягає максимальної швидкості у 240 км/г.

Артем Хорольський: «Відразу по виїзду з піт-лейн я був вражений динамікою боліду, яка обумовлена його малою вагою. Але щойно я дістався до першої точки гальмування, враження від розгону відійшли на задній план — я був у захваті від можливостей цього боліду гальмувати. Далі кілька кіл на адаптацію, і я був готовий до роботи на треку з траєкторіями, точками гальмування і вцілому — над досягненням швидкого часу на колі.

Перед виїздом на свою сесію я звернув увагу на час інших пілотів і отримав орієнтир у вигляді середнього часу 1’46"5, і був приємно здивований, коли після п’ятого кола я увімкнув панель приладів, на якій відображається час, і побачив значення 1’44"0. З цього моменту мій час почав лише покращуватися. Наприкінці першої сесії мій кращий час був уже 1’42"5.

Проаналізувавши телеметрію, я виїхав на другу сесію, знаючи, що зможу «зняти» ще секунду-півтори. І, власне, одразу взявся за справу. 1’42"0, 1’41"7, 1’41"4…

На жаль, поїхати швидше мені так і не вдалося, тому що внаслідок складних погодних умов (протягом обох сесій накрапав дощик) я так і не спромігся «зібрати» чисте коло. Адже кожного разу я припускався помилок та просковзував чи в одному, чи в іншому повороті, у тому числі й на своєму найкращому колі.

Та незважаючи ні на що я шалено вдячний команді Vermin Formula за надану можливість. Дуже сподіваюсь, що після цих тестів у мене відкриються можливості продемонструвати свій потенціал, а я у свою чергу буду прикладати якомога більше зусиль, щоб це реалізувати».

В’ячеслав Потапенко (керівник Vermin Formula): «Ми дуже раді запросити українського чемпіона з віртуальних перегонів на реальний автодром, щоб він зміг показати свій талант. І тут Артем не підвів — мені це нагадало, як зовсім невідомого на той час Кімі Райконена запросили на перші тести «формули», і він миттєво почав об’їжджати досвідчених пілотів. Так було й з Артемом — с перших кіл вражаючий час.

Цей приклад наочно демонструє, що в Україні є таланти, є свої «Фестаппени». Реальний автоспорт дуже дорогий, але віртуальні гонки, як виявилося, можуть дати чудовий базовий досвід підготовки, який миттєво можна реалізувати на трасі. І це особливо актуально для реалій України. Розвиток сімрейсингу дозволить нашим пілотам засяяти у світових чемпіонатах, тим більше, що в цьому році дисципліна віртуальних гонок стала офіційною на Олімпійських Іграх».

Більше фотографій із тестів можна знайти в Інстаграмі Vermin Formula: https://www.instagram.com/verminformula/

Матеріали надано прес-службою команди Vermin Formula