«Чайка» розквітла «Київською весною»
Дисципліна «Картинг»
Незважаючи на всі біди, що обрушилися на українців, вони протистоять їм як тільки можуть. Одним із символів стійкості України є спорт загалом та його автоспортивна складова у вигляді картингу зокрема. На трасі «Чайка» новий картинговий сезон традиційно відкрила національна гонка «Київська весна».
У «Comer Micro», де дітлахи віком від 4 та до 7 років включно виступають на 50-кубових картах потужністю лише в одну кінську силу, став і наймасовішим – тут змагалися 15 пілотів. Приємно, що в пелотоні справді виявилося одразу троє 4-річних спортсменів! Звісно, вони поки що не могли боротися за подіум. Тим не менш, Тарас Нікітюк і Мія Каньовська влаштували дуель між собою, де з перевагою лише в один бал першим став Тарас. До речі у підсумковому протоколі вони розташувалися далеко не останніми – на 9-й та 10-й позиціях.
Цікаво, що й за призи в «Comer Micro» теж боролася одна з дівчаток. Аліса Дзюба спочатку стала найшвидшою у кваліфікації, а потім склала чимало проблем Артему Ляшоку. У першому недільному фіналі разом з Нікітою Скузом вона змогла випередити Артема, який напередодні переміг двічі. Однак Ляшок виграв в заключному старті, а разом і на всій «Київській весні 2025». У Аліси залишилася одна перемога та три другі місця. Нікіта тричі фінішував третім та один раз другим, та став «бронзовим» призером категорії. Відзначимо також приємну традицію в самому молодшому класі – організатори нагороджують не тільки переможців та призерів, але й усіх без винятку учасників.
Клас «60 Baby» став другим за кількістю учасників на «Київській весні 2025» – 13 пілотів віком від 6 до 9 років. Карти оснащені вже значно потужнішими 60-кубовими моторами на 9 к. с. Можна сказати, що жодних шансів конкурентам не залишив Максим Тараненко. Взявши «поул», він поступився першою позицією лише в першому фіналі, а потім впевнено виграв три інших. Микола Чернишов, що як раз виграв в першому фіналі, взяв ще три других міста та відповідно виграв «срібло» змагання. Третім став Михайло Шпильовий, який був тричі третьім у фіналах.
Найгостріша боротьба в «60 Baby» розгорталася на підступах до подіуму. Більше того, на фініші Кіріл Рухлін та Максим Таран зібрали однакову кількість балів, тоді як лише двома очками їм поступився Ернест Мітрохін. Власне, так вони й розташувалися в підсумкових протоколах.
Два наступні класи доступні для учасників віком від 9 до 13 років. У «60 Mini» спортсмени також їдуть на картах з моторами в 60 см3, а «Rotax Max Mini» оснащені потужнішими 125-кубовими двигунами.
У «Ротаксі» не було рівних Микиті Захарченку. Він виявився єдиним у рамках цьогорічної «Київської весни», хто показав 100%-й результат із чотирьох перемог в фіналах. З трьома другими місцями «срібним» призером став Давід Авдєєв, а на останню сходинку подіуму піднявся Марк Онищенко.
У «60 Mini» домінував Дмитро Легкобіт, який поступився першим місцем лише в заключному фіналі. Другим та третім у цьому класі змагання закінчили Акім Скуба та Архип Мазепа, які також зібрали рівну кількість балів.
Інші заліки зі 125-кубовими моторами були значно менш наповненими, тому заїзди в них організатори вирішили об’єднати.
В «ОК» потужність картів сягає вже 30 к.с., і тут можна стартувати починаючи з 14 років. З парою перемог та парою других місць найкращим у класі став Тимур Веснін, випередивши Марка Пилипенка.
У «National Junior» виступають пілоти від 12 до 14 років. Обидва дні чималу конкуренцію Вадиму Онищенку склала Злата Скуз. І хоча у підсумку в усіх чотирьох фіналах першим незмінно фінішував Вадим, під час заїздів вони зі Златою не раз змінювали одне одного на позиції лідера. Третім на подіум піднявся Платон Мішин.
Клас «OK-N Junior» також призначений для пілотів 12-14 років. І тут навіть проблеми з технікою в останньому фіналі не зупинили Гордія Музиченка, який впевнено переміг у трьох попередніх заїздах. За ним протягом обох днів відбувалось чимало боротьби, де другим в підсумку став Ілля Газа, а замкнув подіум Захар Сліпченко. ДО речі саме Захар став автором, мабуть, найдраматичнішого моменту на «Київській весні»: він зміг вирвати перемогу в заїзді, випередивши Газу в останньому повороті останнього кола останнього старту. Відмітимо також, що лише одного бала до подіуму не вистачило Єві Авдєєвій – настільки щільними виявилися результати в цій категорії.
Найстаршим класом є «KZ-2», де виступати можна з 15 років. І автомобілі тут найпотужніші – близько 40 «коней». В цій категорії теж знайшовся свій яскраво виражений лідер – Дмитро Муравщик. Він лише один раз поступився перемогою у другому суботньому фіналі Владиславу Осінньому, який в результаті став другим. З трьома третіми місцями подіум класу замкнув Михайло Свічкар.
За матеріалами організатора
Декілька фото можна знайти в галереї
Фото Сергій Жирихін