ЗМІ
Fédération Automobile de l'Ukraine
RSS

«Чайка» розквітла «Київською весною»

Дисципліна «Картинг» «Чайка» розквітла «Київською весною»

Незважаючи на всі біди, що обрушилися на українців, вони протистоять їм як тільки можуть. Одним із символів стійкості України є спорт загалом та його автоспортивна складова у вигляді картингу зокрема. На трасі «Чайка» новий картинговий сезон традиційно відкрила національна гонка «Київська весна».

У «Comer Micro», де дітлахи віком від 4 та до 7 років включно виступають на 50-кубових картах потужністю лише в одну кінську силу, став і наймасовішим – тут змагалися 15 пілотів. Приємно, що в пелотоні справді виявилося одразу троє 4-річних спортсменів! Звісно, вони поки що не могли боротися за подіум. Тим не менш, Тарас Нікітюк і Мія Каньовська влаштували дуель між собою, де з перевагою лише в один бал першим став Тарас. До речі у підсумковому протоколі вони розташувалися далеко не останніми – на 9-й та 10-й позиціях.

Цікаво, що й за призи в «Comer Micro» теж боролася одна з дівчаток. Аліса Дзюба спочатку стала найшвидшою у кваліфікації, а потім склала чимало проблем Артему Ляшоку. У першому недільному фіналі разом з Нікітою Скузом вона змогла випередити Артема, який напередодні переміг двічі. Однак Ляшок виграв в заключному старті, а разом і на всій «Київській весні 2025». У Аліси залишилася одна перемога та три другі місця. Нікіта тричі фінішував третім та один раз другим, та став «бронзовим» призером категорії. Відзначимо також приємну традицію в самому молодшому класі – організатори нагороджують не тільки переможців та призерів, але й усіх без винятку учасників.

Клас «60 Baby» став другим за кількістю учасників на «Київській весні 2025» – 13 пілотів віком від 6 до 9 років. Карти оснащені вже значно потужнішими 60-кубовими моторами на 9 к. с. Можна сказати, що жодних шансів конкурентам не залишив Максим Тараненко. Взявши «поул», він поступився першою позицією лише в першому фіналі, а потім впевнено виграв три інших. Микола Чернишов, що як раз виграв в першому фіналі, взяв ще три других міста та відповідно виграв «срібло» змагання. Третім став Михайло Шпильовий, який був тричі третьім у фіналах.

Найгостріша боротьба в «60 Baby» розгорталася на підступах до подіуму. Більше того, на фініші Кіріл Рухлін та Максим Таран зібрали однакову кількість балів, тоді як лише двома очками їм поступився Ернест Мітрохін. Власне, так вони й розташувалися в підсумкових протоколах.

Два наступні класи доступні для учасників віком від 9 до 13 років. У «60 Mini» спортсмени також їдуть на картах з моторами в 60 см3, а «Rotax Max Mini» оснащені потужнішими 125-кубовими двигунами.

У «Ротаксі» не було рівних Микиті Захарченку. Він виявився єдиним у рамках цьогорічної «Київської весни», хто показав 100%-й результат із чотирьох перемог в фіналах. З трьома другими місцями «срібним» призером став Давід Авдєєв, а на останню сходинку подіуму піднявся Марк Онищенко.

У «60 Mini» домінував Дмитро Легкобіт, який поступився першим місцем лише в заключному фіналі. Другим та третім у цьому класі змагання закінчили Акім Скуба та Архип Мазепа, які також зібрали рівну кількість балів.

Інші заліки зі 125-кубовими моторами були значно менш наповненими, тому заїзди в них організатори вирішили об’єднати.

В «ОК» потужність картів сягає вже 30 к.с., і тут можна стартувати починаючи з 14 років. З парою перемог та парою других місць найкращим у класі став Тимур Веснін, випередивши Марка Пилипенка.

У «National Junior» виступають пілоти від 12 до 14 років. Обидва дні чималу конкуренцію Вадиму Онищенку склала Злата Скуз. І хоча у підсумку в усіх чотирьох фіналах першим незмінно фінішував Вадим, під час заїздів вони зі Златою не раз змінювали одне одного на позиції лідера. Третім на подіум піднявся Платон Мішин.

Клас «OK-N Junior» також призначений для пілотів 12-14 років. І тут навіть проблеми з технікою в останньому фіналі не зупинили Гордія Музиченка, який впевнено переміг у трьох попередніх заїздах. За ним протягом обох днів відбувалось чимало боротьби, де другим в підсумку став Ілля Газа, а замкнув подіум Захар Сліпченко. ДО речі саме Захар став автором, мабуть, найдраматичнішого моменту на «Київській весні»: він зміг вирвати перемогу в заїзді, випередивши Газу в останньому повороті останнього кола останнього старту. Відмітимо також, що лише одного бала до подіуму не вистачило Єві Авдєєвій – настільки щільними виявилися результати в цій категорії.

Найстаршим класом є «KZ-2», де виступати можна з 15 років. І автомобілі тут найпотужніші – близько 40 «коней». В цій категорії теж знайшовся свій яскраво виражений лідер – Дмитро Муравщик. Він лише один раз поступився перемогою у другому суботньому фіналі Владиславу Осінньому, який в результаті став другим. З трьома третіми місцями подіум класу замкнув Михайло Свічкар.

За матеріалами організатора

Декілька фото можна знайти в галереї

Фото Сергій Жирихін